După ani buni în care și-au răcit gura de pomană, reprezentanții Federației Naționale a Transportatorilor și Sindicatului Liber al Navigatorilor și-au văzut visul cu ochii: primul hârb plutitor a fost reținut oficial de statul român. „Sindicatul Liber al Navigatorilor, Federația Internațională a Transportatorilor (ITF) prin reprezentantul său din România, organizațiile non-guvernamentale interesate SALUTĂ pasul facut de autoritățile de control din cadrul ANR în ceea ce privește inspectarea soldată cu reținerea navei GEO-STAR sub pavilion TOGO care, așa cum spune raportul de inspecție, are un număr foarte mare de deficiențe atât în ceea ce privește standardul tehnic, al documentelor, dar și al condițiilor de muncă și viață de sub incidența MLC 2006.  Armatorul navei, Geo Lojistik Dis Tikaret, nu a luat măsurile necesare pentru a aduce nava sa în condițiile cerute de reglementările maritime privind standardul tehnic și al condițiilor de muncă și viață, iar drept urmare a acestor non-conformități nava este reținută și astfel, Marea Neagră mai scapă de o navă sub standard. De acum suntem mai mulți în acest colț de lume  care luptăm pentru acelasi scop- condiții tehnice standard, condiții de muncă și viată mai bune și un mediu marin mai prietenos. Noi vom da tot suportul nostru autorităților pentru acest deziderat”, a precizat Adrian Mihălcioiu, liderul ITF România. MLC 2006 a fost ratificată în 2015 de România, după ani buni în care marinarii au cerut în zadar aplicarea acesteia în Marea Neagră. Convenţia internaţională privind munca pe mare MLC 2006 stabileşte un nou set de standarde globale de muncă, pe care armatorii vor trebui să le respecte. Astfel, cazurile de neplată și abandon ale navigatorilor vor scădea simțitor.

Promotii tablouri pecanvas.ro

 

 

Foto: fleetmon

(Citit de 186 ori, 1 afisari astazi)