Mândria de odinioară a comuniştilor, Canalul Dunăre- Marea Neagră, a trecut de la stadiul de vechitură la model european în domeniul transportului fluvial.
Ecluzele Agigea, Cernavodă şi Ovidiu au fost modernizate conform ultimelor standarde în domeniu. Din consorţiul care a asigurat execuţia a făcut parte şi o companie germană de prestigiu, dar şi costurile au fost pe măsură – 461, 4 milioane lei. Banii au fost asiguraţi prin POS Transport, Axa Prioritară 1.
Lucrările au durat mai bine de un an şi jumătate, însă, la final, vechiturile de ecluze sunt capabile să funcţioneze încă 30 de ani de acum încolo. „Sistemul de ecluze avea durata de viaţă depăşită şi nu mai prezentau siguranţă în exploatare pentru traficul naval. Echipamentele şi instalaţiile au fost modernizate la nivelul actual al tehnicii pe plan mondial la acest gen de construcţii hidrotehnice, chiar fiind deasupra unor ecluze similare din ţări europene şi pe plan mondial”, a declarat Mihai Stanciu, director tehnic al Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile (CN ACN) şi manager de proiect.
Deşi era considerat, la vremea lui, o minune a tehnicii pe plan mondial, din cauză că, timp de peste 30 de ani, nu s-a investit nimic, Canalul Dunăre – Marea Neagră, mai exact sistemele acestuia au devenit de-a dreptul periculoase pentru transportul pe apă. În plus, ecluzele se defectau des şi aveau un consum mare de energie.
Acum aşteptăm să vedem minunea, mai ales că prognozele de trafic ale companiei pentru următorii zece ani arată creşteri. Aveţi, mai jos, un fragment din discursul Excelenţei Sale, Werner Hans LAUK, Ambasadorul Republicii Federale Germania la Bucureşti, prezent la conferinţa de închidere a proiectului.
„Un proiect de anvergură din punct de vedere tehnologic, de o mare importanţă în transportul naval pe dunăre, cât şi pentru întreaga Românie. Sut foarte bucuros să constant că partenerii din corsorţiu împreună cu o companie germană de renume joacă un rol important în acest proiect”
Foto: youtube.com
Nici un comentariu