La data definitivării raportului de mediu privind Master Planul Portului Constanța, Organizația Patronală „Operatorul Portuar” atrage atenția asupra faptului că acest proiect, supus dezbaterii publice pe data de 4 februarie 2016, cuprinde o serie de deficiențe din perspectiva factorilor de mediu, ce ar trebui să reprezinte considerentele respingerii acordării avizului de mediu de către Agenția pentru Protecția Mediului Constanța.
„Totodată, consideră că Master Planul Portului Constanţa a fost întocmit fără consultări prealabile între compania care administrează Portul Constanța (CN APMC) și comunitatea portuară, datele și informațiile ce au stat la baza întregii strategii propuse fiind eronate, iar soluțiile identificate, lipsite de fundamente economice, tehnice și legale.
De asemenea, precizează că există o lipsă de concordanță evidentă între Master Planul pentru Portul Constanța și Master Planul General de Transport al României, având în vedere faptul că viziunea reflectată de Master Planul pentru Portul Constanța nu este integrată în viziunea generală și unitară a strategiei naționale de transport, forma actuală propunând o serie de soluții „strategice” pentru portul Constanța, lipsite de fundament tehnic și economic”, se menţionează într-un comunicat de presă dat publicităţii de Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar”.
Având în vedere aceste aspecte, Organizația Patronală „Operatorul Portuar” Constanța, în numele membrilor ale căror interese le reprezintă, a formulat și susținut, atât în cadrul dezbaterii publice din 4 februarie, dar și anterior, o serie de obiecții privind deficiențele constatate din perspectiva factorilor de mediu, cât și observații din perspectivă economică și socială, ce nu au fost luate însă în considerare de către Agenția pentru Protecția Mediului Constanța și de către CN APMC.
În consecință, Operatorul Portuar a luat act de anunțul Federației Naționale a Sindicatelor Portuare, prin care lucrătorii portuari își arată intenția de a demara acțiuni de protest cu privire la avizarea Master Planului Portului Constanța și își exprimă în acest sens solidaritatea cu aceștia.
„Organizația Patronală va susține astfel manifestările de protest inițiate de către Federația Națională a Sindicatelor Portuare și va solicita în continuare refacerea Master Planului Portului Constanța, cu respectarea legislației europene și cu luarea în considerare a tuturor observațiilor și a deficiențelor din perspectivă economică, socială și de mediu, aduse la cunoștință autorităților de către comunitatea portuară”, se mai arată în comunicatul dat azi publicităţii.
Nici un comentariu