Patronii din port au punctat decisiv în războiul cu şefii portului Constanţa. Organizaţia Patronală   „Operatorul   Portuar” a anunţat că magistraţii constănţeni aproape au desfiinţat consiliul de administraţie al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CNAPMC).

Promotii tablouri pecanvas.ro

Comvex S.A. şi Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar” Constanţa au iniţiat o acţiune în instanţă. Ei au arătat că 4 (patru) dintre cei 6 (şase) membri ai Consiliului de Administraţie, rămaşi după demisia lui Lucian Băluţ au fost numiţi ilegal. Aceştia sunt: Tudor Baltă, Viorel Olea, Marcela Frigioiu – Director Economic al fostului primar Radu Mazăre și Adrian Cighi – eminenţa cenuşie a Fondului Proprietatea. Niciunul dintre ei nu a fost numit cu respectarea cerinţelor legale. Prin urmare, şi hotărârile subsecvente adoptate de către acest Consiliu de Administraţie „vor trebui anulate, de la caz la caz, în funcţie de cvorum şi majorităţile constituite pentru adoptarea acestora, pe parcursul ultimilor 4 ani”, a precizat organizaţia.

„Prin sentința din data de 07.03.2016 pronunțată de către Tribunalul Constanța în dosarul nr. 854/118/2016 s-a dispus suspendarea hotărârilor AGOA nr. 5/22.12.2014 (pct.3), nr. 7/12.04.2016 și a hotărârii AGOA din data de 29.03.2012, hotărâri prin care au fost numiți ilegal 4 dintre membrii Consiliului de Administrație ai CN APM, respectiv Tudor Baltă, Viorel Olea, Marcela Frigioiu și Adrian Cighi. Hotărârea este executorie. Urmează anularea hotărârilor ale căror efecte au fost suspendate”, mai arată asociaţia.

Decizia vine după ce, la mijlocul lunii trecute, Agenţia pentru Protecţia Mediului a respins raportul de mediu din cadrul Master Planului portului Constanţa, document care a aprins spiritele în port. Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime susţine transformarea portului vechi în destinaţie turistică, în timp ce operatorii care derulează activităţi acolo nu vor să se mute. Conflictul datează de mai bine de un an, timp în care activitatea administraţiei portului a făcut subiectul unor controale, în urma cărora s-a stabilit că CNAPMC nu a respectat prevederile legale. Federația Națională a Sindicatelor Portuare şi Organizaţia Patronală “Operatorul Portuar” au solicitat refacerea proiectului şi susţin că în actuala sa formă, Master Planul nu respectă prevederile europene de mediu.

(Citit de 280 ori, 1 afisari astazi)