În loc să îşi bată capul cu adevăratele probleme din economie şi să încerce măcar să acopere găurile negre pe care înaintaşii lor le-au produs companiilor de stat prin căpuşare şi alte mecanisme de jefuit banul public, actualii funcţionari şi şefii lor din economie au mai pus-o de un tun. Potrivit HotNews.ro, Ministerele Economiei, Energiei şi Transporturilor vor prezenta în Guvern, până pe data de 15 octombrie 2016, un calendar de implementare a strategiilor de vânzare a unor pachete de acţiuni la mai multe companii. Memorandumul prezintă propuneri de vânzare a unor pachete minoritare de acţiuni la companii precum Complexul Energetic Oltenia, Hidroelectrica, Rompetrol, Aeroporturi Bucureşti, Administraţia Porturilor Maritime.

Promotii tablouri pecanvas.ro

Conform HotNews, propunerile de privatizare ale Ministerului Transporturilor, în privinţa Portului şi Rompetrol sunt următoarele:

C.N. Administraţia Porturilor Maritime S.A. Constanţa: majorare de capital social prin emiterea de noi acţiuni reprezentand 20-25% din capitalul social al companiei şi vânzarea acestora prin BVB, statul păstrând în continuare o participaţie majoritară;

Rompetrol: vânzarea unui pachet de acţiuni de 26,7% din acţiunile deţinute de stat, prin licitaţie publică cu strigare.

Curat strategie, coane Fănică! Unu: dacă mă uit pe maldărul de informări, dosare şi reclamaţii care s-au adunat în ultimul an pe subiectul majorării de capital la o altă companie strategică de pe litoral, respectiv Oil Terminal, unde unii acţionari minoritari nu vor majorare şi au blocat de luni bune acest demers, s-ar putea ca majorarea de la CNAPMC să nu ţină. Doi: faza cu vânzarea acţiunilor pe bursa de valori este un artificiu, bun exerciţiu de imagine, vezi Doamne, transparenţă totală pe piaţa de capital, dar nimeni nu garantează că noul sau noii acţionari care ar cumpăra aceste acţiuni nu sunt mai puşi pe căpătuială decât funcţionarii statului, chit că privaţii în cauză au nume mari, de fonduri de investiţii evreieşti sau americane. Şi trei: dacă tot vreţi să semi-privatizaţi portul, mai bine daţi acţiunile olandezilor sau altor naţii care au crescut pe apă. Ăia macar au habar de ce înseamnă port, trafic, strategii şi alte alea. De Rompetrol nici nu mai comentez.

Sursa foto: portofconstantza.com

 

 

(Citit de 113 ori, 1 afisari astazi)