Masterplanul portului Constanța scârțâie din toate încheieturile, conducerea administrației portului tace mâlc. Niciun oficial al Companiei Naționale administrația Porturilor Maritime nu a scos măcar capul pe geam să stea de vorbă cu protestatarii. 400 de lucrători portuari au redeschis marți dimineață seria protestelor împotriva șefilor portului.

Promotii tablouri pecanvas.ro

„Proiectul pe care vor să îl pună în aplicare (masterplanul – n.r.) înseamnă desființarea unor operatori sau relocarea unor operatori și, implicit, reducerea numărului de salariați. Cerem ca ministerul transporturilor să ia deciziile, ca acționar majoritar la administrația porturilor Constanța și să revoce mandatele celor din conducerea APC”, a declarat Gheorghe Petrică, vicepreședintele Federației Naționale a Sindicatelor Portuare.

Reamintim că, la jumătatea lunii trecute, Agenţia pentru Protecţia Mediului a respins raportul de mediu din cadrul masterplanului portului Constanţa, în urma unor nereguli din documentație. În altă ordine de idei reprezentanții Institutului de Cercetări Marine „Grigore Antipa” au susținut, la ultima dezbatere publică pe tema masterplanului, că IPTANA, proiectantul tocmit de Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, a utilizat în documentaţia masterplanului date care, deşi figurează în acte ca furnizate de institut, nu au fost niciodată solicitate şi furnizate de institutul „Grigore Antipa”.

Ecologistul, frate cu portuarul

Șase organizaţii ecologiste au solicitat în mod oficial respingerea documentaţiei prezentate aferent Master Planului Port Constanţa, pentru 31 de deficienţe descoperite în documentul cu pricina. Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” SA Constanţa şi Ministerul Transporturilor în calitate de Autoritate de Management pentru POS-T 2007-2013 au semnat contractul nr. 247/03.12.2014 pentru acordarea finanţării nerambursabile a proiectului „Master Plan al Portului Constanţa” din fonduri publice. Valoarea totală a contractului de finanţare este 5.164.676,93 lei, iar în luna februarie 2014 autoritatea contractantă, CNAPMC a semnat contractul de servicii „Asistenţă tehnică pentru elaborarea unui Master Plan al Portului Constanţa”, cu Asocierea SC Ernst & Young S.R.L. – Inros Lackner AG. Master Planul Portului Constanţa vizează realizarea unei planificări strategice a portului pe termen mediu şi lung, în condiţiile asigurării unei continuităţi a dezvoltării portuare, cu exploatarea eficientă a resurselor şi infrastructurii existente, orientate spre necesităţile reale ale pieţei. Durata de implementare a proiectului a fost de 12 luni, numai că nimeni din comunitatea portuară nu vrea să accepte noile reguli din port, printre care transformarea portului vechi în obiectiv turistic.

(Citit de 219 ori, 1 afisari astazi)