Am scris multe articole despre agenția feribot din Portul Constanța Sud-Agigea, drama echipajelor și nesimțirea funcționarilor din ministerul de resort. Acum, la ani buni după ce ultimele două nave care arborează pavilionul românesc au fost retrase din exploatare și ruginesc la Constanța Sud-Agigea, politicul le pune din nou pe tapet. Fostul fotbalist ajuns secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Marius Humelnicu, a scăpat un porumbel din gură, ieri, la inaugurarea Black Sea Ports&Shipping 20016. Constanța, ca și port, 60-70 la sută din marfă vine în port, și va trebui să o transbordăm cât mai repede. Avem pe Dunăre fluvial, avem pe cale ferată și rutieră, plus că va trebui să avem conectivitate cu Georgia. Feribotul e o analiză, să vedem, cele două feriboturi le vom revitaliza sau să cumpărăm altul nou”, a declarat, la Constanța, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Marius Humelnicu.

Promotii tablouri pecanvas.ro

Care „nou”, prietene, că o astfel de navă costă de la 50 de milioane de dolari în sus, iar statul român nu are bani nici pentru retehnologizarea celor vechi. Repunerea în exploatare costă o grămadă de bani. Potrivit ultimului raport al ministerului de resort, cel mai ieftin deviz pentru repunerea în exploatare a celor două feriboturi inactive se ridică la 10,5 milioane de euro pentru fiecare navă. Acestea sunt costurile estimate numai pentru înlocuirea motoarelor principale, fără a pune la socoteală restul instalaţiilor de bord şi nici cea de propulsie. Cele două feriboturi româneşti au un deplasament de 12.000 tdw fiecare şi pot încărca la bord 40 de TIR-uri sau 40 de vagoane. În ceea ce privește navele noi de acest tip, ultimul feribot livrat de şantierele din Galaţi a costat 50 milioane dolari.

 

(Citit de 185 ori, 1 afisari astazi)