Turismul nu înseamnă doar taxe de promovare plătite de agenţi economici, site-uri fantomă şi fotografii postate în exces pe diverse conturi şi pagini de Facebook. Dacă este promovat în mod profesionist, turismul dintr-o zonă sau alta, dintr-o staţiune, o insulă poate depăşi nivelul de amatorism, kitsch, opulenţă.
Bogdan Dumitru de la Claboo Media şi Adi Mera de la Panopixel au fost remarcaţi de un grup de oameni de afaceri din insula grecească Creta datorită promovării staţiunii Mamaia pe care cei doi au făcut-o pe site-ul www.visitmamaia.ro. Astfel, aceştia i-au contactat, la finalul lunii august, pe cei doi constănţeni, care acum au demarat un nou proiect, pe domeniul simplycrete.gr. Concret, ei trebuie să promoveze, dintr-un buget de 20.000 de euro, insula Creta, aşa cum ştiu ei mai bine: filmări cu drona ale celor mai importante obiective turistice de pe insulă, concretizate în tururi virtuale pe domeniul mai sus menţionat, postări pe platformele de socializare, filmuleţe pe YouTube şi, în principiu, tot ce presupune social media.
Poate părea surprinzător, nu-i aşa?!, că grecii, despre care se pot afirma multe, mai puţin că nu ştiu să facă turism, apelează la români pentru a-şi promova cele mai frumoase destinaţii. În opinia lui Bogdan Dumitru, cunoscut în Constanţa mai ales drept „băiatul cu drona”, faptul că oamenii de afaceri greci au apelat la ei se datorează seriozităţii şi pasiunii de care el şi prietenul său dau dovadă în orice proiect. „E vorba despre muncă, e adevărat, dar mai ales despre implicare, un strop de dăruire. Asta, desigur, dacă vrei să faci promovare aşa cum se cuvine. Dar, cu siguranţă, nu e greu”, a mărturisit Bogdan Dumitru de la Claboo Media.
Nici un comentariu