Atunci când vine vorba despre realizări, despre proiecte de succes, actuala administraţie publică locală dă drept exemplu reabilitarea Pieţei Ovidiu. Finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli de creştere, Domeniul major de intervenţie 1.1., proiectul s-a ridicat la 8.114.651,93 de euro, cu tot cu TVA. Bani, nu glumă, nu-i aşa?!? Tocmai pentru că este vorba de o gramadă de bani, ar fi fost, poate, firesc ca acest proiect să fie unul fără cusur. Un proiect fără defecte, care să nu lase loc de reproşuri la adresa municipalităţii. N-a fost să fie. Constănţenii care locuiesc în zonă şi nu numai reclamă, de câteva luni, faptul că dalele din Piaţa Ovidiu s-au spart. S-au ciobit. S-au denivelat. Asta, în condiţiile în care în zona cu pricina vorbim doar despre trafic pietonal.
Previzibil, cei care au atras atenţia asupra modului în care a fost realizat acest proiect cu fonduri europene au fost acuzaţi de rea voinţă. Am scris însă şi aici – „Piaţa Ovidiu, tapetată cu biscuiţi scumpi şi proşti” – despre faptul că este inadmisibil ca un proiect de peste 8 milioane de euro să fie executat de mântuială. Pe principiul „las’ că merge şi-aşa”. Cu atât mai mult cu cât firma care s-a ocupat de reabilitarea centrului istoric, anume ABC VAL SRL, este fix aceeaşi care s-a ocupat şi de reabilitarea falezei din Mamaia. Surpriza surprizelor: în staţiunea de suflet a fostului primar nicio dală nu s-a mişcat. Nici măcar un milimetru. Pavajul e fin ca-n palmă. Doar în Piaţa Ovidiu, un soi de săraca fată bogată, care a zăcut în ruină şi putrefacţie ani de zile, lucrurile sunt departe de a fi perfecte. Şi nu, nimeni nu-şi reproşează nimic. Primarul, nu. Constructorul, nici atât. De altfel, Decebal Făgădău mărturisea recent, în cadrul unei emisiuni difuzate de un post local de televiziune, că aceste „mici” imperfecţiuni adaugă niscaiva parfum istoric zonei. „Dacă mă întrebaţi pe mine, nu am nicio problemă ca, din loc în loc, pavajul să fie ciobit. Ne dă un aer de oraş istoric. Dacă noi ajungem să raportăm schimbarea radicală printr-un asemenea proiect la câteva plăci ciobite, înseamnă să ne căutăm dinadins nod în papură”. Aerul ăsta istoric a costat câteva milioane de euro. Cum este posibil ca problemele survenite să nu deranjeze, să nu nemulţumească pe nimeni din administraţia locală?!? Ce se aşteaptă: crăparea întregului pavaj? Distrugerea integrală a dalelor? De cât „aer istoric” este nevoie pentru ca cineva să sesizeze faptul că nu, proiectul nu e tocmai în regulă, iar asta se vede cu ochiul liber?
Primarul interimar spune că a comandat o expertiză tehnică, al cărei rezultat va fi postat pe site-ul primăriei şi transmis presei. Sunt tare curioasă: cam cât de şifonată va ieşi firma de casă a administraţiei locale din povestea reabilitării Pieţei Ovidiu? Am aşa un feeling cum că nu atât de şifonată precum pavajul scump şi prost.
Nu numai pavelele sunt crapate, dar in mijlocul intersectiei dintre bd. Elisabeta si Str.Revolutiei, in fata Directiei Agricole, este o gura de canal destupata din vara trecuta si semnalizata prin niste dale de beton, toate masinile care vin de pe ambele strazi trebuind sa ocoleasca monumentul aparut ad-hoc.
zona, desi declarata pietonala sau limitata la trafic usor, este aproape zilnic strabatuta de masini de tonaj mare. in urma cu doua saptamani, un TIR se chinuia sa ocoleasca „monumentul” in drum spre Piata Ovidiu, unde aducea un lift, cu acordul Primariei…… Asa ca sa nu ne miram de pavelele distruse
cand furi si imp[arti cu cel care trebuie luat la intrebari, mai ai curaj sa-l iei la rost? pai…..cum asa?