Nu cred că o să îmi permit vreodată un Jaguar, dar nu scap niciodată ocazia de a conduce unul, măcar așa, să văd cum se simt bogătanii la volan. Prin urmare, vineri nu am putut rezista să nu dau un ochi pe la reprezentanța Jaguar, unde, în premieră pentru România, a fost adus primul SUV din istoria mărcii. Prima impresie a fost „Laser, frate!” – alb, dar cu ornamentele la uși negre, fără pic de crom pe ramele portierelor (asta o să îl țină departe de showroom pe Manelică – om bogat, care nu știe ce este, ce face și de ce merită să dai banii pe un „jag”), în gama de motorizare găsești un interesant V6 turbo-diesel, de trei litri și 300 căluți pentru vitezomani, dar și un decent TDI de doi litri cu patru cilindri, care scoate 180 de cai (semn că „virusul” downsizingul-ui dă târcoale Jaguar-ului, dar în același timp arată că britanicii, chiar și atunci când micşorează capacitatea cilindrică pentru un consum mai mic, o fac elegant).

Promotii tablouri pecanvas.ro

Despre dotări, cine a avut pe mână un Jaguar știe că este inutil să mai vorbești. Ziceam mai sus, în titlu, „Fly by wire” din trei motive: totul se acționează electric, de ceva vreme încoace constructorul a optat pentru o arhitectură din aluminiu ușor, exact ca în industria aeronautică, iar rezultatul se vede – bolidul are doar 1,6 tone  –  nu a fost cu drive- test, dar din puțina experiență la volanul unui Jaguar, cred că va rupe asfaltul.

Varianta expusă vizitatorilor era full leather la interior (până și plafonul era acoperit cu piele întoarsă), dual climatronic pentru față și spate (cu senzor de umiditate și lumină – englezoii ăștia…), tracțiune inteligentă, sistem de detectare a pietonilor și frânare automată, ce mai, un întreg pomelnic cu dotări. Și, probabil ca să amintească concurenței că spiritul conservator britanic face casă bună cu gadget-urile, Jaguar îți dă la pachet cu mașina o brățară Activity Key, cum au numit-o ei. Șmecheria este următoarea: dacă vrei să înoți, faci kiting, canoe, în fine, sport sau distracție, lași cheia în mașină să nu o pierzi și încui cu brățara inteligentă anti-șoc și rezistentă la apă. Prețurile încep de la 38.000 euro fără TVA, ceea ce cred că îl va poziționa în aceeași zonă de clienți ai Range Rover Evoque, dar poate fi un concurent serios și pentru Range Rover Sport, un bolid mai scump. Bine, acum cred că restul fabricanților de SUV- uri și crossover- e vor avea probleme mult mai mari decât Range Rover după lansarea noului  Jaguar. Aștept cu interes drive-testul.

P.S.: Nu are nicio legătură cu subiectul, dar: cum s-ar fi dus el, Măzăriche, în mijlocul iernii, în Brazilia și s-ar fi dat cu kite- ul făr de griji că pierde cheia, în timp ce noi ne chinuiam cu nămeții, dar deh, acum are o jenă pe nume DNA.

(Citit de 217 ori, 1 afisari astazi)