Articol publicat pe site-ul Iniţiativa pentru o justiţie curată

Promotii tablouri pecanvas.ro

Pasiunea carnavalului dăinuie la Constanța și după Radu Mazăre. Varianta feminină a fostului baron local se numește Corina Martin, șefa Asociației Litoral Delta Dunării. În fiecare an, ea o  întrupează  pe Tomiris – legendara regină a massageților care l-a decapitat în sec. VI î.Hr. pe împăratul persan Cyrus cel Mare. Problema e că Regina Tomiris domnea la est de Marea Caspică, în timp ce Tomisul doamnei Martin e, dintotdeauna, la vest de Marea Neagră.

Dar, la Constanța, nici primăria, nici consiliul județean nu se împiedică de astfel de detalii. Sponsorizează generos cu bani publici reprezentațiile estivale ale doamnei Martin spre uimirea istoricilor locali care consideră asocierea Tomis – Tomiris „o aberație sinistră”, dar spre fericirea turiștilor care văd bătăi între daci și romani.

Ada Codău, jurnalistă la constantanoastra.ro, a documentat istoria recentă a festivalului și a aflat următoarele date. Istorice.

 

Festivalul Antic Tomis este, la ora actuală, unul dintre cele mai atrăgătoare şi, în egală măsură, controversate evenimente din Constanţa.

E atrăgător pentru turişti şi publicul neavizat, pentru scenele cu daci, romani, nimfe, celţi şi preparate culinare după reţete străvechi. Controversat, pentru că istoricii susţin că, de fapt, legătura pe care acest festival o face între Regina Tomiris şi Cetatea Tomis este rod al unor „minți întunecate”, istoria fiind deformată astfel pe bani publici.

Acest festival este „pus în scenă” graţie unei finanţări nerambursabile de la Primăria Constanţa, prin intermediul Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral Delta Dunării. Asociaţia e condusă de Corina Martin, cunoscută drept un apropiat al tandemului – acum apus – Radu Mazăre–Nicuşor Constantinescu.

Compania de publicitate Groove Hour propunea Consiliului Judeţean Constanţa, pentru prima dată în 2006, organizarea Festivalului Antic Tomis. Consiliul Județean n-a fost însă impresionat de eveniment la acel moment.

corina m

Sursa foto: pagina de Facebook a festivalului

Șase ani mai târziu, CJ Constanța condus de Nicușor Constantinescu decide să se implice. Alocă, printr-o hotărâre de consiliu, bani (şi) pentru acest festival. Mai exact, prin HCJ nr. 29 din 6 februarie 2012, Consiliul Judeţean Constanţa decide să aloce suma de 1.650.000 de lei Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral Delta Dunării „în vederea dezvoltării durabile şi promovării turismului din Judeţul Constanţa”.

Ataşat acestei hotărâri a CJ Constanța figurează un document al Asociaţiei Litoral Delta Dunării, semnat de preşedintele asociației, Corina Martin, în care se precizează că, din totalul de 1.650.000 de lei alocaţi de consiliul judeţean, 20.000 de euro vor fi destinaţi organizării Festivalului Antic Tomis, în parteneriat cu agenţia de publicitate Groove Hour.

Prima ediţia a Festivalului Antic Tomis a avut loc, aşadar, în 2012. A fost prima şi, probabil, cea mai bună ediţie, cele care i-au urmat fiind, fără excepţie, marcate de cultul personalităţii Corinei Martin, transformată pe perioada festivalului în Regina Tomiris.

 

Groove Hour spune „adio!” festivalului după a doua ediţie

Cea de-a doua ediţie a acestui festival este organizată de Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral Delta-Dunării şi Groove Hour, alături de Primăria Constanţa, cu sprijinul Asociaţiei Patronale Mamaia, Asociaţiei Patronale a Cluburilor din Mamaia, Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism şi al Consiliului Judeţean Constanţa.

A fost ultima dată când agenţia Groove Hour, care a avut, de fapt, ideea acestui festival, s-a implicat în organizarea evenimentului. Asta fiindcă între agenţie şi Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Litoral Delta Dunării, au intervenit majore divergenţe de opinie pe marginea modului în care este pus în scenă festivalul.

Astfel, în 2014, într-o postare pe Facebook, Dan Frigioiu, fondatorul Groove Hour, îi reproşează Corinei Martin: „Constat o nouă încercare de a folosi identitatea vizuală creată de Groove Hour în promovarea evenimentului de anul acesta. (…) Vă rog nu ne determinaţi să facem public faptul că nu am avut doar o idee care nu ar fi prins viaţă fără Asociaţia Litoral, ci am venit cu un concept, cu o identitate vizuală, cu managementul evenimentului, cu contribuţii financiare proprii şi cu fonduri nerambursabile rezultate tot din proiecte proprii. Ştiu că este greu să umpli o pagină de Facebook cu un conţinut de valoare în fiecare zi, dar vă rog să înţelegeţi că Festivalul Antic Tomis ed I şi ed a II-a au fost evenimente Groove Hour la care dumneavoastră aţi fost parteneri pentru strângerea de fonduri şi organizare (relaţia cu autorităţile publice, spaţiu de desfăşurare, etc) şi nu au legătură cu evenimentul de anul acesta. Ne creaţi un mare deserviciu de imagine pe care dumneavoastră nu-l puteţi repara. Groove Hour este o companie specializată în marketing cultural şi organizare de evenimente autorizată de Academia del Teatro alla Scala din Milano, este certificată cu ISO 9001/2008 pentru servicii de comunicare PR, publicitate şi studii de piaţă şi nu doreşte să fie asociată prin creaţiile ei cu evenimentul FAT ediţia 2014”, îi transmitea Dan Frigioiu Corinei Martin.

 

„O stupizenie, o aberaţie sinistră”

În 25 iulie 2014, Primăria Constanţa, condusă atunci de Radu Mazăre, anunţă organizarea procedurii de selecţie a ofertelor privind organizarea Festivalului Antic Tomis. Criteriul de atribuire a contractului de finanţare din fonduri nerambursabile era „punctajul cel mai mare“, realizat ca urmare a aplicării următoarelor criterii: a) „preţul cel mai scăzut“ – va conta valoarea cea mai scăzută a fondurilor financiare nerambursabile solicitate pentru realizarea proiectului – 50 de puncte pentru valoarea cea mai mică solicitată, 30 de puncte pentru cea de pe locul doi, 10 puncte pentru cea de pe locul trei; b) raportul (procentajul) realizat între valoarea contribuţiei proprii pentru realizarea proiectului şi valoarea (suma) solicitată – 25 de puncte pentru un raport de peste 20%, 15 puncte pentru un raport cuprins între 15% şi 19% şi 5 puncte pentru un raport cuprins între 10% şi 14%; experienţă în organizarea unor evenimente asemănătoare – pentru o experienţă minimă de trei ani – 25 de puncte, pentru o experienţă cuprinsă între un an şi doi ani – 15 puncte, pentru o experienţă de până în an – 5 puncte.

Asociaţia Litoral Delta Dunării, condusă de Corina Martin, unul dintre apropiaţii fostului primar Mazăre, este desemnată câştigătoare şi primeşte de la Primăria Constanţa, prin contractul de finanţare cu fonduri nerambursabile nr. 106711/07.08.2014, suma de 99.136 de lei, necesară organizării Festivalului Antic Tomis.

Este anul în care o parte dintre constănţeni încep să pună semnul egal între Corina Martin şi acest eveniment, iar asta din cauza unei promovării în exces a Corinei Martin, preşedintele asociaţiei, care o întruchipează pe Regina Tomiris.

Citiţi mai mult aici.

(Citit de 701 ori, 1 afisari astazi)